Polska

Powiększył się krąg Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska

2014-06-17 12:30:00 Jakub Chojak

9 nowych członków dołączyło w czwartek do Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska. Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się w podkaliskim Pałacu Tłokinia.

Podczas tegorocznego Forum wręczono certyfikaty nowym członkom oraz zaprezentowano aktualny stan Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska, która zrzesza obecnie 115 członków. Wśród nich są producenci żywności wysokiej jakości, przetwórcy, restauracje, gospody i gościńce. Samorząd Województwa Wielkopolskiego corocznie organizuje cykliczne spotkanie członków Sieci, które jest okazją do lepszego poznania środowiska, prezentacji oferty oraz nawiązania współpracy.

Kolejna grupa producentów przystąpiła dziś do sieci członków Dziedzictwa Kulinarnego Wielkopolska. Podczas tego forum wręczyliśmy certyfikaty i tablice, które wyróżnią członków – powiedział wicemarszałek województwa wielkopolskiego Krzysztof Grabowski. – Do sieci należy obecnie 9 regionów. Bardzo mocno pracujemy nad tą marką. Gdy jeżdżę po Polsce, sam szukam restauracji z certyfikatem i proszę o kartę z produktami lokalnymi, by skosztować, co ciekawego jest w danym regionie.

Wśród nowych członków znaleźli się także gospodarze Forum, Hotel Pałac Tłokinia. – Zostaliśmy włączeni do sieci za kartę pani Chrystowskiej. To karta przygotowana stricte pod kątem kuchni tradycyjnej. Serwujemy u nas m.in. pierożki z dziczyzną, grzybową, gołąbki, żurek czy kotlet cielęcy. To wyjątkowe wyróżnienie także dlatego, że pierwszy właściciel pałacu, pan Chrystowski, był myśliwym – cieszyła się z takiego wyróżnienia Angelika Mazek, właścicielka Pałacu Tłokinia.

Wyjątkowym gościem Forum był Robert Makłowicz, znany entuzjasta dobrej kuchni i dziennikarz.


Województwo Wielkopolskie od 2008 roku jest regionem członkowskim Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego, zrzeszającej 44 regiony europejskie z takich krajów jak: Szwecja, Dania, Norwegia, Niemcy, Litwa, Łotwa, Białoruś, Ukraina, Szkocja, Chorwacja, Turcja oraz dziesięć regionów z Polski. Najważniejszym celem Sieci jest promocja regionalnej żywności, opartej na lokalnych i tradycyjnych produktach.

TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ